باردو[۱] یا وانت پیکان، یک خودروی وانت ساخت ایرانخودرو است. پس از تولید خودروی پیکان در ایران به دلیل روند رو به رشد جمعیت و تقاضای واحدهای کشاورزی و دامپروری و نیز تحولات شهرنشینی در آن سالها ضرورت وجود خودروهایی جهت حمل و نقل کالا بیش از پیش احساس میگردید که در نهایت منجر به تولید خودروی پیکان وانت (فقط در ایران) شد.
مشخصات
- ابعاد (mm)
-
- طول خودرو: سپر تا سپر ۴۳۳۲ mm
- عرض خودرو از آینههای جانبی: طول سپر ۱۶۱۳ mm
- ارتفاع خودرو: ۱۴۱۹ mm
- فاصله دو محور: ۲۵۰۲ mm
- تجهیزات
- رنگ بدنه: سفید
- کلاس: وانت
- نوع برف پاک کن: ساخت شرکت آتی موتور
- مشخصات فنی
- نوع موتور: I.C. Engine- four stroke
- حجم موتور: ۱۵۹۸و 1700 cc
- تعداد سیلندر: ۴
- نسبت تراکم: ۷٫۸:۱
- قدرت موتور:۸۶ KW @5250rpm
- حداکثر گشتاور: ۱۰۴ N.m @۳۷۵۰rpm
- سیستم سوخت رسانی: انژکتوری پاششی MPFI
- نوع سوخت: بنزین (۸۷ عدد اکتان)
- تعداد سوپاپ: ۸
- سیستم احتراق: double ignition coil
- استاندارد حد آلایندگی:Euro IV
- سیستم سوخت: انژکتوری
- شتاب ۱۰۰–۰: ١۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: ١۶۵ km/h
- مصرف بنزین
- میانگین مصرف خارج شهر: ۸٫۵۳ (لیتر در صد کیلومتر)
- میانگین مصرف داخل شهر: ۱۲٫۵۴ (لیتر در صد کیلومتر)
- حد آلایندگی گاز مونوکسید کربن با وجود مبدل کاتالیزوری: ۲٫۲ gr/km
- گیربکس
- دستی ۵ سرعته (۴ سرعت+عقب)
- کلاچ:صفحه خشک منفرد
- گیربکس (جعبه دنده): دستی
- دیفرانسیل: هیپویید
- ظرفیت
- باک بنزین: ۴۵لیتر
- روغن موتور (با فیلتر): ۱۰W۴۰
- دیفرانسیل: ۸۵W90 or EPS۹۰
- روغن گیربکس: ۱۰W40 or 20W۵۰
- ظرفیت آب سیستم خنککننده خودرو: ۷٫۲ لیتر
- وزن (kg)
- وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی: ٩١٠ کیلوگرم
- حداکثر وزن مجاز با سرنشین: ۱۶۲۵ کیلوگرم
- حداکثر بار خالص روی محور عقب: ۹۳۶ کیلوگرم
- حداکثر بار خالص روی محور جلو: ۵۷۰ کیلوگرم
- سیستم الکتریکی
- نوع و توان باتری: ۱۲ V 60 Ah
- ولتاژ: ۱۲ ولت
- سیستم شارژ: آلترناتور
- دینام: ۱۴ V 65 A
- استارت: ۰٫۹ کیلو وات
- واحد کنترل الکترونیکی: siemese
- سیستم فرمان
- جعبه فرمان: جعبه فرمان نوع F
- تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان: ۳٫۲±۱٫۵mm
- قطر دایره چرخش خودرو: ۱۱٫۲m
- سیستم ترمز
- ترمز جلو: دیسکی - هیدرولیک
- ترمز عقب: کاسهای - هیدرولیک
توقف تولید
تولید این خودرو در فروردین ۹۱ توسط پلیس به دلیل نا امن بودن متوقف شد و برای اولین بار پس از سالها تولید محصولات خانواده پیکان در ایران متوقف شد، بعدها در نیمه دوم ۹۱ پس از نصب ترمز ضد قفل و تغییر در شکل ظاهری در قسمتهای سپر و بغل دریها و تغیر چراغها به کریستالی به عرصهٔ تولید باز گذشت؛ و در نهایت در اسفند ۹۳ تولید پیکان وانت پس از ۱۰ سال از توقف تولید پیکان سواری متوقف شد و به جای آن وانت آریسان (کاریا) تولید شد.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
ماشین داخلی
درباره این سایت